Returns and complaints
Returer
Vill du makulera din order eller ändra/lägga till något innan du mottagit din order, kontakta oss på order@skarahastsport.se eller ring 0511-13355.
Ångrar du ditt köp fyller du i Retur- och reklamationsblanketten som följer med i paketet vid leverans eller som du kan ladda ner här. Du står själv för returkostnaden som för tillfället är 79 kr. En DHL‑Returfraktsedel beställer du i vår webbshop: Returfraktsedel
OBS: Ingen returrätt på sadlar.
Innan varorna skickas i retur skall Skara Hästsport alltid kontaktas via mail: order@skarahastsport.se
Paketet lämnar du in på samma DHL Service Point-ställe som du hämtade paketet på. Varan får under inga omständigheter skickas på annat sätt än med denna DHL-Returfraktsedel. Då kan vi alltid spåra paketet. Om returen skall godkännas tänk då på att varan skall vara i ursprungligt skick och i originalförpackning, samt att alla lappar skall sitta kvar på varan.
Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp enligt distanshandelslagen. Detta innebär att du som Kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Skara Hästsport detta inom 14 dagar från det att du mottagit den beställda varan. Returen ska vara oss tillhanda skyndsamt efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp.
Har du handlat mot Klarna faktura och du är osäker på om returen kommer att hinna komma till Skara Hästsport innan detta datum. Då är det upp till dig som kund att själv kontakta Klarna och skjuta upp förfallodatumet. Du når Klarna på 08‑120 120 10.
Den 13 juni 2014 trädde den nya distans- och hemförsäljningslagen i kraft. För att läsa mer om den nya lagen går du in på Konsumentverkets hemsida.
Reklamationer
Skulle ditt paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamation göras direkt hos ombudet (DHL Service Point) innan du tar emot paketet.
Vid alla övriga reklamationer ska alltid Retur- och reklamationsblankett fyllas i som du kan ladda ner här.
Upptäcker du en skada på varan trots att paketet inte haft några yttre synliga skador, ber vi dig maila Skara Hästsport omgående. Ta en bild på den defekta varan och maila den till reklamation@skarahastsport.se
Vi står för returfrakten samt ser till att du får en ny ersättningsvara snarast möjligt.
Har vi levererat fel vara, kontaktar du Skara Hästsport omgående och vi står då för returfrakten och ser till att du får en ny vara levererad snarast möjligt.
Om det uppstår ett fel på varan (fabrikationsfel) inom sex månader använder du alltid Retur‑ och reklamationsblanketten som du kan ladda ner här. Du står för frakten till oss och köp då en DHL‑Returfraktsedel som du köper här: Returfraktsedel
För att en reklamation skall godkännas måste giltigt kvitto/faktura/följesedel/kontoutdrag alltid finnas med. Varan ska vara helt rengjord eller tvättad, annars tar vi inte emot den.
När Skara Hästsport fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Skara Hästsport att kompensera dig genom att:
1. I första hand avhjälpa felet.
2. I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.
3. I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.
Skara Hästsport strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats. Skara Hästsport förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer Skara Hästsport riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Skara Hästsport beslut från Allmänna reklamationsnämnden och Konsument- och hemförsäljningslagen.
Byte av dragkedja på DeNiro-stövlar
Om du får problem med en dragkedja sex månader efter inköpsdatum, då det inte längre är ett fabrikationsfel, kan vi hjälpa dig att laga dragkedjan till självkostnadspris 599 kr. I priset ingår frakt tur & retur plus byte av dragkedjan. Stövlarna ska alltid vara helt rena från stallgödsel, lera och annan smuts. Även sulan måste vara tvättad. Se även till att det inte finns smuts inuti stövlarna. Smuts är stövlarnas värsta fiende.
Använd sedan Retur‑ och reklamationsblanketten som du kan ladda ner här. Du står för frakten till oss och köp då en DHL‑Returfraktsedel som du köper här: Returfraktsedel
Kundservice
Har du frågor kring dina leveranser eller frågor som rör Skara Hästsports webbshop, maila oss på order@skarahastsport.se. Vi svarar så fort vi kan och i den ordning mailen kommer in.